Europejskie drużyny piłki nożnej w desperackiej potrzebie inwestycji
Ciężka sytuacja na rynkach światowych odbiła się szerokim echem i reperkusjami nie tylko wśród spółek giełdowych, ale również i w sektorach, które niekoniecznie przychodzą jako pierwsze na myśl. Mowa tu na przykład o sektorze sportowym. Odwołane imprezy międzynarodowe, czy mecze bez udziału publiczności lub z garstką - to nasza codzienność ostatnimi czasy. Nie pomaga to na pewno na morale zawodników, ale też i dla samych klubów piłkarskich, takie sytuacje są problematyczne. Nie ma kibiców= nie ma sprzedaży biletów, więc przychody klubu spadają. W takiej sytuacji kluby próbują sobie radzić na różne sposoby- czy to poprzez sprzedaż biletów na streamingi meczy, czy poprzez oferowanie udziałów w klubie. Sytuacja ta dotyczy również klubów europejskich. Jak inwestować w kluby piłkarskie i jak można pomóc klubom europejskim? O tym w poniższym artykule.
Europejskie kluby piłkarskie i ich potencjał inwestycyjny
Real Madryt, AC Milan, Bayern Monachium - to tylko kilka pierwszych klubów z brzegu z ligi europejskiej, które chyba każdy z nas kojarzy, chociaż po samej nazwie. Instytucje finansowe zajmujące się audytami wyceniają te kluby na wartości często przewyższające miliard dolarów. Na te dochody oprócz biletów na mecz, składa się chociażby merch, czyli produkty związane z marką - daną drużyną. Rodzice chętnie kupują swoim dzieciakom koszulki z nazwiskami słynnych piłkarzy, czy maskotki oraz inne tego typu towary, dzięki czemu marka - czyli drużyna sportowa - może zdobywać przychód, nawet jeśli mecze danej drużyny aktualnie się nie odbywają. Jest to więc klasyczny, ale całkiem stabilny pomysł na inwestycję w klubie - oprócz samych udziałów - inwestycja w sprzedaż produktów powiązanych ściśle z marką to w zasadzie samonapędzająca się machina, dzięki której dana drużyna może sobie zapewnić minimalny przychód, co jest istotne zwłaszcza w obecnej sytuacji ekonomicznej na świecie. Inne propozycje inwestycji czy sprawdzonych brokerów lub operatorów inwestycyjnych możesz znaleźć na stronie https://www.fxforex.com/pl/ .
Kolejną formą inwestycji w kluby piłkarskie jest inwestycja w konkretnego zawodnika. Weźmy takiego Lewandowskiego, który jest niekwestionowanym królem polskiej piłki, odnoszącym co prawda większe sukcesy w swoim klubie Bayern Monachium, ale mającym ogromny potencjał. Wiele marek poznało się na jego sukcesie i dziś ma kontrakty z naprawdę dużymi markami polskimi i światowymi, jak Huawei, Gilette, czy 4F. Im więcej odnosi sukcesów, tym chętniej kontaktują się z nim inwestorzy, więc warto przecież szukać podobnych perełek wśród zawodników.
Jakie są zagrożenia, jeśli inwestujemy w kluby piłkarskie?
Chyba największym zagrożeniem jest tutaj uzależnienie od czynnika ludzkiego. Kondycja piłkarzy, ich występ zarówno na dużych imprezach, jak i ligowych rozgrywkach, mogą przyczynić się do wzrostu lub spadku wartości całego klubu. Jeśli dodatkowo dochodzą jakieś kontrowersje wokół konkretnego zawodnika, czy całej drużyny - wartość całego klubu spadnie i inwestorzy nie będą chcieli współpracować z klubem, który w jakiś sposób różni się wizją czy poglądami z inwestorem. Warto pamiętać z drugiej strony, że piłkarze, tak samo jak my, to tylko ludzie. Nie są nieomylni, mogą mieć gorszy dzień, czy po prostu może podwinąć im się noga (dosłownie i w przenośni). Dlatego zalecane jest, aby inwestować w różne kluby, lub różne sektory gospodarki, tak aby w przypadku zmniejszenia potencjału jednych aktywów, drugie miały szansę na podniesienie inwestycji do opłacalnych wartości.
Kliknij w link i przeczytaj więcej o zaletach i/lub wadach inwestowania w drużynę piłkarską: https://www.ig.com/.